■■ Gangster wyznaje: „Zapłaciłem Wałęsie za ułaskawienie!”

Posted in ■ aktualności, ■ historia, ■ odkłamujemy HISTORIĘ by Maciejewski Kazimierz on 25 lipca 2016

Czy były prezydent przyjął łapówkę?

Były prezydent Lech Wałęsa ułaskawił gangstera Słowika w 1993 roku. Ponoć miało to kosztować przestępcę 150 tys dolarów.

Ułaskawienie „Słowika” przez Wałęsę dotyczyło wyroku z 1987 r. Został wtedy skazany na 6 lat więzienia za kradzieże i rozboje.

„Zaproponowano mi skorzystanie z prawa aktu łaski ówczesnego Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Wałęsy. I ja z tej propozycji skorzystałem, ściślej mówiąc, po prostu się wykupiłem. Zapłaciłem żądane pieniądze i otrzymałem odpowiedni dokument”, pisze Andrzej Z. w swojej książce „Skarżyłem się grobowi”.

Ponoć łapówka wyniosła 150 tysięcy dolarów. Wałęsa ułaskawił Słowika w październiku 1993 r.

Jak do sprawy odniósł się były prezydent, Lech Wałęsa?

„Nie znam „Słowika”. Wprawdzie on jakieś tam zwolnienie dostał w moim okresie, ale ja miałem kancelarię ideową, więc nie było mowy, żeby ktokolwiek dał się przekupić. W czasie gdy doszło do ułaskawienia Andrzeja Z., był słowiczkiem, a nie „Słowikiem”, i dopiero przymierzał się do gangsterowania. Gdybym wiedział, że słowiczek wyleci na „Słowika”, tobym go udusił w zarodku, skomentował Wałęsa.

Jednak gangster obstaję przy swoim i dalej twierdzi, że Lech Wałęsa był skorumpowany do szpiku kości.

„Śmieszne wydaje mi się tłumaczenie pana prezydenta, że ktoś podsunął mu do podpisania stosowny dokument, że on o niczym nie wiedział, że nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności”, odpowiedział gangster.

Czy prokuratura wznowi postępowanie w tej sprawie i czy Lech Wałęsa przyjmował łapówki?

wRealu24.pl

Możliwość komentowania ■■ Gangster wyznaje: „Zapłaciłem Wałęsie za ułaskawienie!” została wyłączona