☞ Gwiazda o Mazowieckim: Zniszczył gospodarkę i utwierdził władzę tajnych służb, to czarna postać… ☚◙◙◙◙◙◙

Posted in ■ aktualności, ■ odkłamujemy HISTORIĘ, Gwiazda Andrzej by Maciejewski Kazimierz on 29 października 2013

Jeden z legendarnych działaczy Solidarności i sygnatariusz Porozumień Sierpniowych Andrzej Gwiazda o zmarłym w poniedziałek Tadeuszu Mazowieckim:

„Jest w naszej tradycji, aby o zmarłych nie mówić źle, a szczególnie tuż po śmierci.

Tadeusz Mazowiecki jest teraz przed Sądem Bożym i Pan Bóg jest w stanie ocenić, czy miał dobre intencje, bo my ludzie oceniamy tylko po skutkach.

Mazowiecki jest niewątpliwie czarną postacią w polskiej historii.
Nie wiadomo, czy robił to świadomie, czy nie, ale doprowadził do zniszczenia polskiej gospodarki i utwierdzenia władzy tajnych służb.

I tego się wymazać nie da.

Do Mazowieckiego jako doradcy podczas strajku w Stoczni Gdańskiej w sierpniu 1980 r. nie mam konkretnych zarzutów. Jakkolwiek wiadomo, jakie było tło przyjazdu do Gdańska grupy doradców – zostali wysłani przez władze do złagodzenia strajku.

Byłem wówczas pełnomocnikiem prezydium komitetu strajkowego ds. ekspertów i ja Mazowieckiego i innych doradców zatwierdzałem. Znałem Mazowieckiego wówczas głównie jako związanego z wydawnictwem +Więzi+ i człowieka, który potrafił balansować na krawędzi tego, co dozwolone. I z tego powodu uznałem, że w razie jakiegoś klinczu w rozmowach Mazowiecki może znaleźć sformułowania, które będą do zaakceptowania przez obie strony. Mazowiecki brał udział w redagowaniu tekstów porozumień. Jeśli chodzi o ten okres działalności Mazowieckiego, to wciąż wydaje mi się, że zachowywał się lojalnie”.

polskatimes.pl
fot. Kacper Pempel/Reuters

Możliwość komentowania ☞ Gwiazda o Mazowieckim: Zniszczył gospodarkę i utwierdził władzę tajnych służb, to czarna postać… ☚◙◙◙◙◙◙ została wyłączona